Lata dagar (nästan)

 

2012-08-02 09.36.21

När Marie och Magnus for till Helsingfors körde jag dom dit och hämtade dom. Samtidigt hade jag förmånen att ha tillgång till deras bil och de slapp dyra parkeringsavgifter, så var det en bra deal tyckte samtliga.

2012-08-01 15.43.07

Passade då på att få umgås med Gun och Emma under några timmar i Farsta centrum. Mysigt! Det är ju väldigt smidigt med bil att ta sig dit man ska. Jag måste tillstå att jag saknat min lilla röda mer än en gång!

2012-08-02 12.59.46

På torsdagen blev det en tur på hojen till Bullandö marina. Måste vara Stockholms största marina. Ligger långt ut på Värmdölandet.Tusentals båtar. Det ni ser är bara en bråkdel av som fanns. Vi hade med fika och låg i solen en stund. Men framför allt, godare glass har jag aldrig ätit. Hemgjord och krämig.  Ljuvligt gott!

2012-08-02 17.01.00

Eftermiddagen tillbringades i solstol med en väldigt bra bok.

2012-08-02 17.33.59

Men man kan väl inte bara lata sig? Eller kan man?  Mina plastmattor i köket behövde få en omgång. Så de blev skurade med såpa på golvet i badrummet och då måste ju badrummet också få sig en rengöring. Nöjd med mig själv kunde jag fortsätta mitt läsande. Vid sjutiden ringde grannen Gunnar och frågade om jag ville göra dom sällskap mid middagsbordet. Om jag ville? Gulligt! 

2012-08-02 20.17.22

Tora var med förstås och passade på att studera och även smaka på sina tår. Jisses tänk om man varit hälften så smidig!

2012-08-02 20.55.58

Det grillades både fisk och kött och ett glas vin blev det också. Underbara grannar. Idag fredag har jag skypat i över en timme med pingvinerna som har gjort mig gott. Och även fått veta att vi kommer att träffas i vår på Koh Lanta. Mycket att se fram emot med andra ord!

Och första semesterveckan är snart till ända.

Kommentarer

  1. Den ömma modern!3 augusti 2012 kl. 08:17

    Nu var det inte så att jag lämnade och hämtade dom i Helsingfors utan i Värtahamnen!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tröja du har på dig!! Vad mysigt med så fina grannar. Vi förstår att du saknar din lilla röda. Allt blir helt enkelt lite enklare med bil. Men du slipper byta till vinterdäck till vintern :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala