Alla hjärtans dag

började med en fin påse med chokladhjärtan på frukostbordet. Underbart.

Men sedan började eländet

- 17,4 friskt och vackert om man inte ska vara ute. Kommer ner till Upplands Väsby station. Tåget ska  komma 07,13. Inte då. Sedan rullar ett proppfullt tåg in. Jag är ute i god tid, börjar inte för än 08,30. Men jag stämplar in 09,23. Är det klokt? Det ska ta ca en halvtimme.

IMG_0034

Men när jag kommer till SÖS och öppnar ryggsäcken så ser jag en röd fin påse med kärlekste. Vem kan vara arg då? Inte jag! Tänk vilken fin man jag har.            Efter en hektisk arbetsdag går jag hem.

IMG_0031

Kallt och vackert. Det brinner inte i Liljeholmmen. Det är solen som går ned. Och då plötsligt ser jag..

IMG_0033

Tågen  rullar igen.  Nu ska jag plocka fram duntäcket och dra över mig!

Gonatt och sov gott

Kommentarer

  1. Oj, en sån romantiker du har hittat. Vår rädd om honom!

    SvaraRadera
  2. Kan du ge dig på! Det fanns fler tydligen! Jättefina rosor!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala