Utbildningsdagar

kan vara väldigt trista…

IMG_0005

Den här dagen var verkligen inte trist. Förmiddagen hade vi en tjej som föreläste om olika normer i vårt samhälle. Väldigt intressant! Sedan i 4 tim på eftermiddagen  var det en socionom och en arbetsterapeut från Aspergerscenter som berättade om sitt arbete och hur en Asperberger person fungerar och inte fungerar. MYCKET BRA OCH OTROLIGT INTRESSANT.  Utsikten är från 8e våningen på SÖS.

2011-02-18 16.45.26

Efter det träffades Lennart och jag vid Jakobs kyrka och var på orgelkonsert. Äntligen har jag träffat en man som delar mitt intresse för orgelkonserter. Har tidigare fått gå själv. Det är så mäktigt med orgelmusik. Lyssnade bla på Bach. Det är så mäktigt att man får ståpäls. En del toner är så fina och tunna att dom nästan inte hörs och andra bara dånar över huvudet där man sitter. Lennart hade varit på Hötorgshallen och handlat godsaker till kvällen. Det blev fylld och gratinerad krabba, spenatfyllda piroger och taboli. En god ost på det och lite rött i glasen. Vilken fredag!

2011-02-19 12.23.06

Lördag morgon – 21! Kallt så man fick frost i skägget . Tar mig till Stureby och hämtar bilen. Åker sedan till mamma som blir allt tystare. Äter lunch med henne och försöker prata men får inte många svar. Försöker piffa upp henne med lite färg på naglarna. Hjälper inte mycket. Är kvar där en timme sedan vill hon gå och lägga sig. Personalen lägger henne i sängen och jag stoppar om henne. Usch vilket liv. Sedan hem och städar av lite. Jag ska ju få inneboende imorgon! Nu ska jag hoppa i duschen för vi ska ju till Åsorna ikväll. Kul.

IMG_0006-1

Visst ja. Höll på att glömma min Thailandshibiskus. Den kommer sig !!

Trevlig helg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala