I morgon är det fredag!

och en vecka kvar till dessa kära personer flyttar IMG_1183-1

Fotot är taget 2007 i en liten by på Naxos. Jag var till Naxos och hämtade hem Pontus (se söt han var/är) till skolstarten. Och tjejerna stannade ytterligare en månad. Var där med dom en jättemysig vecka

IMG_1242-1

Här är Pontus och jag på väg till färjan som ska ta oss till Pireus. Åsa står och håller Yiannis (katt) som sen drog sin kos samtidigt som jag och Pontus.

Janies

Yiannis him self.

Image004

Åter till verkligheten. Dom här ni ser på bilden önskar jag nästan att det vore skottpengar på. Nej jag vet man får inte säga så, men efter att en gång blivit nermejad av  en cyklist så hyser jag inga varma känslor för dessa marodörer. Dom (i gula glasögon och västar) tränar på väg till jobbet på gång och visserligen cykelbanor och räknar med att alla ska kasta sig åt sidan när dom kommer som dårar. Usch så skönt nu fick jag det sagt. Gick som vanligt till jobbet idag trots att ryggen har dj-as de sista dagarna. Var och pratade med Anders, min tränare och tillika sjukgymnast, som genast satte nålar (akupunktur) och la på mig en ispåse.

Sedan blev det bensträckning. och förbud på träning och långa promenader på en vecka. Jag som hade kommit igång så bra. Men jag ska på det igen, kan ni ge er på. Inte riktigt så vig som på bilden hade trott att jag skulle bli. Men att kunna knyta skorna utan att bli blå i facet hade räckt bra. Nåja, imorgon är en ny dag och jag vara på KK utbildningsdag. Sedan ska jag och vännen på konsert i Storkyrkan om det går som vi tänkt, sedan Väsby

Ha det gott

Kommentarer

  1. Micke och jag har också fått jätteont i ryggen när vi promenerat mycket den sista månaden. Ryggontet kommer direkt efter promenader men inte när vi sprungit. Vi stretchar stenhårt så mycket vi kan och tycker båda att vi blir bättre av det. Hoppas att du snart blir bättre.

    Jag är också livrädd för cyklisterna som är ute och tränar, inte de som bara cyklar till jobbet. De är faktiskt halvgalna. Vi småpratade med en ranger i vår park en morgon och han varnade oss faktiskt för galningarna som han kallade cyklisterna för. De tar faktiskt onödigt många risker och inte bara med sina egna liv.
    Så folk cyklar trots snön?

    Det verkar på dina bilder som du är rätt nöjd med vintern nu och längtar efter vår. Snart Karin så är den där!

    Trevlig helg och sköt om ryggen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint foto på Yannis. Vad liten Pontus är på fotona från Naxos. Lite rundare om kinderna.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala