Väljer att säga på återseende

till Pingviner som alltid frös…..

IMG_0018

..som nu drar till varmare breddgrader. Det här är deras 40 åriga liv (i tre resväskor) Mer än så behöver man inte. Vad tusan har vi då förråden fulla med gammalt mög som man inte tror man kan leva utan. Bra att ha! Man vet ju aldrig. Min vita finklänning som jag var fin i på 80 talet. 20 kg tunnare!! Nä vet ni,  resa i skiten!!

Något kommer alltid att fattas oss när dom är borta. Långt borta. Man kvistar liksom inte över så där enkelt som till Hägerstensåsen. Men dom gör så rätt. Lyckliga dom, säger jag.

En kort resumé av veckan som mambo:

IMG_0008

Söndag efter plundringdagen flyttar minstingen hem till mamma med sin fru (hon ser inte så ledsen ut för det) Här ska njutas av bara den!! Har gråtit så många tårar över att  dom ska flytta och kommer säkert att fortsätta med det då och då, men det känns som jag har bearbetat det så länge, så jag bestämde mig för att den här veckan skulle bli bara positiva minnen. Och det lyckades vi med, tycker jag! Ni ska veta att navelsträngen till sina barn är hur elastisk som helst.

IMG_0009

Åsa jobbade sin sista dag på tisdag och då blev det bubbel i glasen för att fira. Där miste kriminalvården en av sina bästa, får man väl säga utan att vara partisk. Hon har blivit avtackad och firad och kommer säkert att sakna sina fina arbetskamrater.

IMG_0014 

Många kvällar med tre rätters middagar med vin har det blivit. Här är Lennart med och Åsa bjuder på middag i kväll.

IMG_0015

Åsa E har varit ute och sagt adjö flera kvällar till sina vänner. Här, nyss hemkommen med pläden runt sina axlar, frysandes!

IMG_0016

Sista kvällen kom Åsas bästa vän Katrin över på middag. Jättetrevligt! Sill och skaldjursbuffé. Mums!

2010-12-23 23.49.40

Här ett foto från Cork på Irland. Söta som karameller Lycka till tjejer!!

Vi säger adjö vid 10 tiden då en taxi hämtar dom. Fick sedan ett sms där dom berättar att flyget är inställt idag. Antiklimax skulle man lätt kunna säga! Kommer inte iväg för än i morgon vid lunchtid. Men de blir bjudna på mat och hotell i natt. Men så tråkigt när de bara ser fram emot att få se sitt nya semester hem i Thailand för första gången irl. Och Poppe som bara har en vecka där!

IMG_0012

Själv går jag ut i kylan och ser fram mot en varm famn att krypa in i till kvällen!

Kommentarer

  1. Så fint du skriver Karin. Att navelsträngen är elastisk, det uttrycket norpar jag av dig. För så är det ju, helt sant :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, Lotta! Känns lite trösterikt för en mamma:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala