Fram och tillbaka.

 

P7120008

En vanlig arbetsvecka för dem som jobbar inom serviceyrket. Har jobbat idag när många varit lediga. Det som skiljer den här veckan från andra är Åsas 40 års dag. Hur kan det va att min minsta fyller 40. Jag har tittat över gården där jag jobbat och tankarna har gått till vad som skedde där för så länge sedan, då börjar man inse hur gammal man själv är. Fy hundan. Här en bild från Tarv när jag och Katrin flög upp och det var en makalöst fin helg 2008. + 13 grader i vattnet, men badade gjorde vi efter att ha bastat. Jättemysigt! En jättefin bild på dottern.

IMG_0002

Annars är det så att jag varje morgon när jag går till jobbet tänker “Men Gud så grönt det är” varenda morgon. På väg mot Gullmarsplan.

IMG_0004

Sista backen upp.

IMG_0006

Men innan Adas trappa passerar jag ju koloniområdet nedanför sjukhuset. Så mycket jobb de lägger ner på sina trädgårdar.

IMG_0007

Men fint blir det!

P5110048

Bara Adas trappa kvar som kan knäcka vem som helst! Där snor jag oftast lite blommor till väntrummet. Men bara sådana som växer utanför staket. Idag blev den kaprifol.

IMG_0009

Så där ja, nu var torsdagen avverkad, bara fredagen kvar. Sedan kommer min fina Lennart hem efter att ha kört från Tyskland på mc. Vågar man pussa på någon som varit i Tyskland:-). Blev just bjuden till Marie och Magnus på Getryggen imorgon kväll. Vilken helg det blev! Ska bli jättemysigt!

IMG_0008-1

Jag chansar nog!!

Ha det gott

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala