Ja, må hon leva uti hundrade år

 

Image006

Idag (i morgon) 21 juni gratulerar vi Marie, som föddes på Södertälje BB klockan 00.35 på natten till den 21 juni. En snabb och enkel förlossning (om nu någon sådan kan vara enkel). Döptes dagen efter på sjukhuset. Mormor skulle ju på semester och ville hemskt gärna vara med :-) De frågade på den tiden om det var några som ville döpa sina små där på BB, så vi var flera familjer som nappade. Och döpt blev hon Marie Helén och mormor bar fram den lilla och jag stod bredvid i en alldeles ny morgonrock (ljusblå med små blommor på). Ja, tänk var tiden går.

Image027

En väldigt lättsam dotter som inte vållat några som helst problem, varken i tonåren eller senare. Målinriktad och en riktig vinnarskalle. Så nog vet jag var en del av sönerna fått sitt ifrån! Bestämde sig tidigt att bli sjuksköterska. Positiv som få och kan få det svartaste att bli vitt. “Det finns två sidor av allt är nog hennes ledord.”

IMAG0377

Lika stolt mamma som jag till mina tre tjejer är hon till sina fina killar. (Snodde kortet av dig Marie:-))

2011-06-20 22;28;23 Skannade foton

Kvällen är sen och jag hittade inte så mycket foton från det hon var liten. Dom har jag nog i kartong i källaren! Här är mamma Marie i Kloten och hälsar på mormor och Harry när Oskar var liten.

Döttrarna i Valencia

Här poserar hon med sina kära systrar på någon av deras årliga resa. Och jag är så otroligt glad att de har en så fin sammanhållning.

IMG_0002

Så till slut Marie Grattis från din stolta mor som älskar dig så!

Kommentarer

  1. Tack! Vilka fina bilder du hittat och som lök på laxen en bukett pioner, mina favvoblommor! Tack igen!
    PS Det var djädrigt svårt att lägga en kommentar idag, har försökt 5 ggr, nu provar jag anonymt!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala