Middag på Annalundsvägen

 

IMG_0002

Jag har inte, innan jag träffade Lennart druckit så mycket te. Men vem kan motstå detta. Ser ni hjärtan i teét? Dessutom är det fantastiskt gott. Lite vaniljsmak och något annat gott.

IMG_0003

Jag har börjat lyssna på Paganinikontraktet på mobilen. Herre Gud så spännande. Önskar ibland att det vore ännu längre till jobbet. Men i morse sket det sig, kan man säga. Jag fick inte igång eländet. Så frustrerande.Vet inte vad det berodde på för det funkade nu ikväll. Nytt försök imorgon bitti.

IMG_0004

Här är 45 åringen. Vem kan tro det? Tusan, det är ju nyss jag fyllde 45, eller? Det var jättegod grillmat som husets herre har lagat, klyftpotatis och en kantarellsås som inte gick av för hackor.

IMG_0006

Men det jag såg fram mest emot är denna fantastiska Pavlowska tårta. Så underbart god. Jag har aldrig försökt mig på denna skapelse.

IMG_0005

Här får mamman en gratulation från sin “norrlänning” Lukas. Det värmer så i hjärtat. Axel, Oskar och Nina var också där. Så när jag körde hem tog jag Oskar och Nina med mig till Söder.Gulliga är dom, som bara den.

IMG_0012

Gullig var också den här killen Dio,  Maribells ljuvliga valp, som är ute och tränings åker bil. Han blir nämligen bilsjuk. Och imorgon blir det valpkurs i Strängnäs. Så nu får han Postafen, den lilla. Så himla söt!

Ha de

Kommentarer

  1. Men det var ju JAG som gjort salladen, potatisen, tsatzikin, såsen, tårtan och lagt köttet i marinad. Magnus la köttet på grillen och får all credit. Hmm, känns lite orättvist!

    //Marie

    SvaraRadera
  2. Förlåt, förlåt! Oavsett vem som gjort vad så var det väldans gott.Det kanske ofta är så att mannen ofta får kredit bara för att ha "passat" grillen
    Kram och tack för igår

    SvaraRadera
  3. Vilka fina foton. Speciellt det på Marie i trappan och på Dio. Oj vilken söt liten hund. Mysigt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala