Ses snart

Känns bättre att säga.

247940_10150201172598002_734433001_7053448_3774696_n

Ja, så for hon då igen. I morse stod väckningen på 04,00. Men jag vaknade innan dess. Jag hörde också att Åsa var vaken. Hon hade nog lite resfeber tror jag! Skulle Pontus dyka upp? Hon hade inte sett honom sedan Thailand för drygt 3 månader sedan. Jo.då, han kom pigg och glad. Tyvärr glömde jag kameran hemma. Tidigt var det så jag glömde att jag hade mobilen.

2011-06-12%2016_35_19

Trots att Åsa inte varit hemma så länge så tycker jag att vi hunnit med mycket. Häromdagen var vi till lilla Dalens minneslund med en blomma och hälsade på mormor och Harry.

IMG_0015

Vi har firat 40 års dag, Ute med gamla arbetskamrater (och jag fick vara med).Jag hade lyckats ta ledigt i fem dagar som vi fick tillbringa med varann. Så mysigt!

IMG_0003

Men i går var det dags att gå tillbaka till SÖS igen. Jag gick den vanliga vägen och tänk där satt han igen ! Koltrasten som satt på samma tak tidigare i vår har inte, trots att sjunger så vackert, lyckats få tag på någon partner ännu.

IMG_0004

När jag kom hem hade Åsa lagat till en kebabrulle som vi intog på balkongen i solen. Sedan blev det tidig kväll eftersom alarmet skulle gå redan vid fyratiden. Den här gången kändes inte lika svårt att skiljas som när de åkte förra gången. Tack och lov. Nu vet jag att jag både ser och hör henne oftare än när de bodde på Åsen. I morgon förmiddag vid tio tiden (svensk tid) landar dom i Sydney. Då väntar jag på att få ett SMS och höra att allt gått bra.

Kommentarer

  1. Jättebra inställning Karin, det gör det lättare för dig men också för tjejerna. Dåligt samvete är något som alltid tynger oss utlandssvenskar och att bli stöttad av dem där hemma gör det verkligen lättare.

    Härligt att se att ni har haft fina dagar och fått ladda upp ordentligt med kärlek.
    Ha en fin helg Karin.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja förstår om man har dåligt samvete. Men det ska man inte ha. Jag önskar att alla kunde följa sina drömmar. Barnen har man "bara" till låns. Ibland är man lite för egoistisk. Det är också lätt att förstå. Av den anledningen att man älskar dom så.Man önskar ju dom allt gott i världen.Just nu väntar jag bara på ett sms att det gått bra
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Jag fick ett sms från Åsa för en stund sen och då hade planet landat men jag antar att dem inte träffats ännu.
    Du är så klok Karin, visst har man bara barnen till låns. Men trots det vill man ju vara nära dem då man älskar dem.
    Mamma stöttade alltid oss, både när vi bodde i Singapore och första omgången till Sydney. Det kändes skönt att veta att hon förstod.
    Mickes föräldrar har nog inte fattat alls varför förrens de var här och såg allt. Då klickade det och de var helt plötsligt väldigt stöttande, det var enormt skönt för Micke.

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Himmel vad du är stark & fin Karin, som vi kämpar du & jag av saknad till & från i våra liv
    men jag kan känna att vi är lika lyckligt lottade som har så fina döttrar både du & jag i Australien, Vi alla har det ju bra på så sätt & har möjligheten att välja <3 miljoner kramar till dig & Åsorna & jag tänker som så, dem är bara 24 timmars flygning bort faktist / Lollo

    SvaraRadera
  5. Hej Mamma,

    Jag checkade in på Facebook när vi landade för jag hade inga svenska nummer i min australientelefon. Jag såg att du hade "likat" att jag landat så därför kom inget sms. Nu har jag dock lagt in ditt nummer i även den telefonen så nu finns du även där :)

    Tack för kloka ord och fina dagar kära mor och så syns vi på skypen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala