Augustihelg

 

P8060002

Finns det något bättre än lördag frukost. Vakna utan klocka och frukosten äter man ute. Färska jordgubbar, müsli och yoghurt. Mums!

P8060003

Strålande väder och vi åker på slingriga småvägar mot Fagersta. När kaffetarmen gjorde sig påmind stannade vi i Skultuna och fikade. Ett litet avsomnat brukssamhälle där det nog inte hänt särskilt mycket de senaste åren. Jag får lite myrkrypningar av sådana ställen.

P8060011

Lennarts bror Gunnar med fru bor så hiskeligt vackert vid en sjö (vågar inte säga vad den heter) jag tror det är Barken.

P8060009

Vi bodde i båthuset med utsikt över sjön.

P8060007

De hade besök av barn och barnbarn som utnyttjade poolen.

P8060016

Lennart i uteköket grillande fläsklägg.  Mycket gott!

P8060012

Här mina vänner är hojen jag får låna hur mycket som helst. Prövade och körde några meter, men det var grusväg och inte så lämpligt för en nybörjare.

2011-08-04 17;57;01

Nu några skannade foton. Lukas och Axel. Det har väl mest varit hårdare tag dom emellan under flera år. Men nu kan dom ligga sked i soffan utan att slåss. Det ni!

2011-08-04 17;56;43 Skannade foton

Apan Jocko från Marocko. En buktalare som var på Fjärilshuset. Om jag minns rätt så var Oskar skiträdd. Medans Lukas var fram först och “hälsade”.

010_07a

Här slutligen en liten Pontus på besök i Ängelholm

Kommentarer

  1. Oj så fint de bor i Fagertsa. Vilka söta barn du har på bloggen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala