En solig söndag

 

DSCF1109

Ja, till Taxinge slott, allmänt kallad kakslottet, for vi. Underbart att hoja när det är så vackert väder. Där hittade vi ett väldigt fint budskap på en vägg.

DSCF1083

Vi var ju inte själv där förstås. Herre min je vad folk det var som tänkt samma tanke som vi.

DSCF1085

Ett kakbord av sällan skådat slag. Jag vågar inte ens tänka på hur många kalorier jag fick i mig. Men så gott.

DSCF1088

Bulle med blåbärssylt och en bit moussetårta. Det sistnämda är jag väldigt svag för. Men sedan mår man ju inte särskilt bra när allt slunkit ner.

DSCF1091

Taxinge ligger så vackert vid Mälarens strand

DSCF1105

Här gör ångbåten Mariefred ett stopp för fika. Bara på helgerna, tror jag.

DSCF1108

Varför står man och grinar upp sig så, när inte solbrillorna är längre bort kan man undra?

DSCF1103

DSCF1117

Jag måste bara få visa än en gång. Otroligt vacker. En knopp har ramlat bort men de andra kan man få se så här, hoppas jag.

Ha det gott där ute

Kommentarer

  1. Åh herre jäklars vilket kakbord! Oj så mycket gott men tyvärr kan man ju bli lite lätt illamående om man äter för mycket att det goda. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det där med att kisa i onödan är jag bra på. Solglasögonen kan ligga i handväskan eller till och med sitta i pannan och där går jag och skrynklar ihop hela ansiktet :)

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin hibiskus!
    //Marie som bara kan komentera anonymt på din blogg :(

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet Marie. Ska höra med mina blogmästare. Jag blir glad ändå för kommentarerna:-)Du får göra som jag på din blogg jag får klicka ett antal gånger innan det funkar

    SvaraRadera
  5. Åh Taxinge var det längesen jag var till. Fast jag fikade inte den gången, faktiskt sant! Men mumsigt såg det ut att vara :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala