Dag före ledig dag

Mysigt!!

Ledig dag är härligt, men finns det något skönare än kvällen före ledig dag. Ja, det ska i så fall vara att inte klockan ringer imorgon, även om man vaknar vid samma tid så kan man bara vända på sig och kanske somna om. Underbart!

DSCF1050-1

Måste bara få visa min stora tomatskörd för året! Jag har än inte satt tänderna i någon. Men jag ska äta dom med andakt. Ser ni den långa ståtliga Thailändskan, tvåa från vänster som nästan frös ihjäl i vintras. Just nu är det 4 knoppar längst upp! Nummer tre är den hortensian som hade tre små ynka blad när mamma gick bort i mars. Hon fick blomman på morsdag förra året. Nu har den börjat blomma!

Nu har jag duschat, behandlad mina naglar och krupit i flisen och ska snart lägga mig och börja läsa en ny pocket. Och imorgon förmiddag ska jag försöka skypa med Åsa. Jag har också lovat mig själv att inte göra något särskilt, (hade redan bokat tvättstugan innan löftet) bara vila mitt onda knä, som för övrigt är bättre idag.

Tack för titten! Och ha det gott!

Kommentarer

  1. Fina tomater. Säkert tokgoda. Jag det bästa som finns är att veta att man inte behöva gå upp och gå till jobbet dagen efter.
    Då ska jag komma ihåg att sätta p datorn under matlagningen ikväll efter jobbet. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Å, jag minns hur det var att vara ledig en vardag. Bara för att man verkligen skulle vara ledig så städade jag alltid på kvällen innan. Lång frukost och nyhetsmorgon på TV. Saknar det verkligen (men inte att jobba helg :o))
    Kram Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Visst är det väl skönt med ledighet, och då menar jag ledig och bara vara, inte alls behöva tänka på alla dessa måsten?? som vi annars har.
    Skönt att ditt knä börjar bli bättre.
    Ses snart
    Kram Kram Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala