Mina vackra blommor. Hur gick det till?

294111_270584062957693_100000183051489_1311513_5640878_n[1]

Hur gick det till att få så vackra döttrar? Kjells och mina gener måste ha varit gynnsamt.

IMG_0005

Och dom blir bara vackrare med åren!

IMG_0004

Och även om dom finns på andra sidan jorden har jag förstått att trots avstånd så känns dom väldigt nära ändå. Sedan har ju mina tjejer träffat personer som gör dom lyckliga och det värmer ett modershjärta. Tack Ubbe, Magnus och Åsa.

DSCF1061

Hela fredagsnatten trummade det på fönsterblecket. Lördagen såg ut så här. Hela dagen! Vi skulle egentligen in till stan på Kulturveckan men det blev inte något av med det. Det blev en promenad med vännen klocka tio på kvällen. Jätteskön promenad. Varm, svart augustinatt!

DSCF1069

När det är sånt väder så får man lägga ner lite extra tid och kärlek på matlagning. Det blev kronärtskocka till förrätt.

DSCF1070

Vildlax, med lingon och timjan bl.a

DSCF1073

Jag har som sagt så mycket att glädjas åt. Inte bara vackra, smarta döttrar. Min Thailändska är full av blommor och knoppar. Men nu kommer en svår tid framöver. Hon tycker inte heller om den Svenska vintern.

DSCF1076

Och så mammas hortensia. Som jag faktiskt inte trodde på från början. Nu väntar jag på Lennart som varit och vinkat av sonen som flyttar till Småland. Vi ska ta mc och ta oss till Taxinge Näsby och käka lunch. Vädret är som gjort för det.

Var rädd om er och njut även av de små stunderna

Kommentarer

  1. Du har så rätt. Dina döttrar är så fina. Trevliga är de också. Jag tycker om dem alla tre.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ja vilka fina döttrar du har ;)
    Du får ta med dig thailandsblomman hit så den får lite sol under den svenska vintern :)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig !!!
    samt jag som har lyxen att känna alla tre Så vackra, är nog lite kär i Marie för hennes konst att vara så otroligt snygg, jämt & ha så otroligt bra smak i allt hon tar i... avvis
    Åsa för att hon vågar vågar att tro på sig själv
    så stark kvinna som det bara strålar om då man möter henne.
    Å Gunsan då min kära Gun som jag känner mäst.
    minns såväl första gången vi sågs !
    alla kramar & tårar vi delat, en syster jag aldrig haft, det är Gun det !

    Kramar på dig Finaste Karin som jag &så är glad & tacksam att jag lärt känna <3
    Hoppas vi ses snart / Lollo

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala