Fint besök och Adas trappa

DSCF1120

Fint middagsbesökare hade vi. Oskar kom med sin Nina. Ser kanske ut som en tråkig tillställning men det var det absolut inte. Så mysigt det var!

DSCF1132

Blommor hade Oskar och Nina med sig. Visst är dom vackra.

DSCF1128

Det hade också Lennart! Nästan finare idag när de slagit ut ännu mer. Fantastisk färg.

DSCF1121

Det bjöds på Clam Showder, musselgryta/soppa.

Clam chowder på svenskt vis – Recept En Amerikansk rätt som man kan variera i det oändliga. Vi fick det hos Helen och Edvin. Supergott! Edvin som bott många år i USA berättade att det var vanligt maträtt och serverades ofta i en fylld fralla

DSCF1124

Så började den där förbaskade brandvarnaren pipa som höll Lennart vaken härom natten. Lennart försökte först men lyckades inte få ur batterierna. Då är det skönt med en lång reslig man som Oskar men inte han heller fick ur dom förbaskade batterierna. Så morgon bitti kommer fastighetsskötaren klockan åtta och byter dom. Och så får vi hoppas att det är tyst i natt.

DSCF1136-1

Här är Adas trappa i Tantolundens koloniträdgårdar som leder upp till SÖS och luktar tjära när solen ligger på. Det fotot togs Pingstdagen 2008 när jag gick till jobbet. Nina som jobbar med att “göra” fototapeter och canvastavlor (rätta mig om jag har fel) lovade att färdigställa något till mig. Det var meningen att det skulle bli en tapet. Men kameran jag hade då hade för lite pixlar. Så det blev väldigt grynigt. Men titta så fin canvastavla det blev. Jag är jätteglad för den. Så jag ska lämna in det så dom spänner upp den på en ram. Jag tror den ska få pryda sovrumsväggen.

I morgon är det fredag om nu någon har missa det.

Och jag har betalat Australien resan, hurra huuuurrra

Kommentarer

  1. Hon gör nog massa annat också, hon arbetar som grafisk designer fina Nina. Å, jösses vilken fin trapp! Blir det du, Gun och pappa som åker?

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att få över Oskar och Nina på middag.
    Jättefin canvas på trappan och satan så kul att resan är betald. Snart är ni här!!!!

    SvaraRadera
  3. Kul att redan är bokad och betald!
    Jag tycker alltid att det är först då man vågar längta på riktigt.
    Vi längtar verkligen tills ni kommer alla tre.
    Vart vi bor när ni kommer har vi ingen aning om men det är ju bara spännande.
    Ha en skön helg kära sväris!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina färger på tavlan! Kommer bli superfint! Vad härligt att resan är betald!! Trevlig helg kram

    SvaraRadera
  5. Tjoho vad härligt att vara på väg :)
    Tavlan är ju super fin, du har ju lika vackert på väg till jobbet som jag. Fint jobb Nina gjort.
    kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala