Länge sedan

IMG_0356

Ja, det har varit jobbarhelg. En ganska lugn helg får jag väl säga. Skulle väl ha suttit hemma med benet i högläge eller nåt. Men jag har svårt att vara hemma så länge man kan gå!! Rena drömmen för en arbetsgivare!

DSCF1021

Här är det första fotot med min nya kamera. Den är så himla söt, om man får säga så om en kamera. Ni kvinnor vet vad jag pratar om !Vattentät till 5 m och GPS. Tänk vad en kamera kan. Dessutom är manualen på svenska!

DSCF1026

Fredag efter jobbet träffas vännen och jag på Belgobaren. Det ligger bra till. Nära Lennarts jobb och Centralen.

DSCF1040-1

När jag jobbar helg slutar jag klockan tre och det känns som man har mycket kvar av dagen, åtminstone sommartid. Så när jag slutar så blir jag hämtat av Lennart på mc och då har han lagat mat som vi planerar att äta på Djurgården. Så vi letar oss fram till Blockhusudden.

DSCF1041-1

En så vacker plats!

DSCF1037

På plats är jag också och väntar på middagen. Det är det bästa med jobbarhelger att man blir uppassad med mat och dryck.

DSCF1028

Här är kocken i full fart. Fläskkarré, blomkålspure och ärter. Mycket gott!

DSCF1042

Haha, här prövar jag att göra en panoramabild. Blev inte så bra, men övning ger färdighet. Vänta bara!

DSCF1048

Senare på kvällen blev det en sillamacka…….

DSCF1046

med den nya svenska ekologiska sommarsnapsen, Haga, med smak av citronmeliss och mynta. Jättegod till sillen!

Ikväll söndag är vi i Stureby och imorgon är en ny arbetsvecka. Dock ledig på tisdag. Ska försöka göra nåt åt mitt dj-a knä.

Ha det gott mina vänner

Kommentarer

  1. Vad roligt med en ny kamera. Skönt att bli bortskämd med mat och dryck efter en jobbarhelg. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,
    läser alltid din blogg via mobilen vilket gör att jag blir så dålig på att kommentera.
    Har tänkt så mycket på ditt knä, jag vet ju hur hemskt det är och hur mycket det påverkar livet.
    Jag hoppas att du kan få hjälp så att du vet vad som felar. En sak är då säker att ju mera jag tränar, desto bättre blir mitt knä. Man kanske får stå över vissa former av träning men göra annat som passar en. Vattengympa har alltid varit super för mig. Cykling sägs vara dåligt men jag har cyklat mycket och aldrig blivit sämre, tvärt om.

    Kul med en ny kamera. Häftigt med GPS i den, det har jag aldrig vetat fanns som funktion.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala