Bil eller segelbåt!?

 

DSCF1147

Ja, nu finns hon där på Blocket, min lilla röda! Vi satte ut annonsen sent igår eftermiddag. Igår kväll innan vi gick och lade oss hade jag fått napp, eller hur man ser det. Så här stod det

Jag kan! Jag har en segelbåt :) Men om du vill, du kan gärna segle med
mig , eller om du kan tänka dig att byta :) Intresserad? Tack mvh fener.

Ja jag säger då det. Jag kunde ha blivit med segelbåt istället! Men i dag när jag kom hem hade någon Jessica mailat och var intresserad. Hon ville pruta till 54 (den annonseras till 60) men jag var inte nöjd så 56 får du den för och det är inte prutbart, så hon skulle tänka en stund sedan höra av sig. Vi får se. På Toyota erbjöd dom 42. Spännande.

DSCF1137

Fredags eftermiddagen var jag till naprapaten en tredje gång och inte särskilt mycket bättre är jag, men fattigare. Nu har jag haltat omkring i fyra veckor och försökt med än det ena och det andra. I dag så tog jag mig till City akuten efter jobbet och hoppades att få träffa en ortoped. Det var 1,5 timmes väntetid! Och så hade röntgen stängt så syrran där tyckte jag skulle hänga på låset kl 8.00 i morgon bitti. Så, så får det bli!

DSCF1145

Fredagskvällen tillbringades i Väsby där jag pyntat lite i vardagsrummet. Tänk att ett par snygga gardiner gör så mycket! Känns dom igen kanske. Dom passade bättre där än i mitt lilla köksfönster.

DSCF1143

Eftersom jag är lite handikappad (knät) så tog vi bilen till Vaxholm och köpte glass. Den glassboden på hörnet ner mot vatten har en Italiensk glass som inte går av för hackor. Tyvärr visste vi inte om att det var Vaxholmsdagen. Det var byst med folk överallt och omöjligt att hitta parkering. Så jag köpte glass och Lennart stod med bilen bakom knuten. Sedan åkte vi till ett annat ställe vid vattnet och förtärde glassen som rann utmed armarna för det var riktigt sommarvarmt i lördags.

DSCF1139

Visst är de vackert i Vaxholm ? Nu tror jag inte att det är så roligt att bo där på vintern. Nu mina vänner får ni hålla tummarna angående bilförsäljningen och det onda knät.

Tack för titten och var rädd om varann

Kommentarer

  1. Oj så spännande med bilen. Då håller jag tummarna. Båten kanske inte blir så ekonomisk bra :). Vi fick ett mail av Thomas igår att det har hänt något med vårt hus i Thailand och att det inte ser bra ut. Han ska träffa försäkringsbolaget imorgon. Det är allt vi vet! Så jävla frustrerande. Vi är mycket sugna på att sälja. Om det inte ligger begravt under djungeln vill säga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala