Halta Lotta

IMG_0008-1

I går på min väg till SÖS höll jag på att bli stående här på Årstabron. Jag har känt av mitt vänstra knä lite grann efter det att jag kommit till jobbet förra veckan. Idag när jag började gå kände jag av det igen och det tilltog alldeles förfärligt så när jag kom hit kunde jag nästan inte stödja på benet.

Haltande tog mig ändå fram och igenom dagen på något vis. Men fasiken så ont jag har. När jag suttit en stund och ska resa mig (vilket jag gör hela dagarna) så viker sig nästan knät.

P8090018-1

Hem kom jag kommunalt och tog jag den lilla röda och for till Getryggen där jag blev bjuden på grillmiddag. Vågar knappt säga vem som gjort vad, men Malin och Johanna skötte grillen så mycket törs jag säga. Idag blev det buss både till och från jobbet. Jag som älskar att kunna gå till jobbet. F-n också.

Jag behövde också prata lite Australien resa med Kjell. Vi vill båda stanna så länge som möjligt. Det som sätter hinder i vägen är mina semesterdagar. Men vi stannar nog båda ca 4 veckor. Då har dom nog fått nog av oss!

Varje ledig stund surfar jag på resor och kollar priser. Måste dock vänta åtminstone till nästa vecka så jag får prata med chefen om semesterdagar. Vilket inte är helt enkelt eftersom det är helgdagar det rör sig om.

Det ska bli så fantastiskt roligt. Det känns nästan overkligt att jag ska kunna resa till andra sida jorden och få umgås med dom som jag längtat så efter. Alla som har sina barn eller syskon lååångt borta, vet vad jag pratar om.

Tänk själv! Otroligt!!

Kommentarer

  1. Vad tråkigt med det dumma knäet. Det var nog inte förbered på så långa promenader. Vad roligt det skulle vara om både du och Pappa kunde stanna i fyra veckor. Riktigt kul! Jag funderar på om jag ska leta efter nytt jobb i den svängen så jag skulle kunna vara ledig under alla de 4 veckorna. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Oh,ja vad mysigt, Åsa. Det finns ju vad jag förstår mycket du vill visa oss. Ska idag skicka uppgifter till Peter på Jorden få se vad han kan hitta.
    Då har du riktigt lång tid på dig att skaffa nytt jobb. Och eftersom du redan har ett jobb så blir det ju inte lika akut, eller hur?
    Kramar
    Ps Har haft sms kontakt med Katarina, vi ska träffas någon kväll efter hennes semester. Så gullig tjej Ds

    SvaraRadera
  3. Gå till farbror doktorn med ditt knä, en del av dom är bra har jag hört :) Knät måste ju funka om du ska sälja din lilla röda... Puss å kram från ett nu soligt Gotland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala