Både skratt och tårar

Image001

Ja, idag har vi Ulla, Eddie och jag varit tillbaka på Allégården och gått igenom vad som fanns i förråd, skåp och lådor. Känns skönt att Eddie kunde stanna och vara med. Vi har sorterat och kastat. Det kan inte finnas någon med så mycket fotografier som vår mamma hade. Kära nån! På de här fotot syns de blommor som Åsorna skickade till mormor från Thailand. De kom fram en halvtimme innan hon lämnade oss.

Image003

Ja, nog har vi skrattat också. Mammas glasögon, modell större. Är hur moderna som helst. Finns på second hand i Tumba om någon är intresserad!

Image002

För att orka blev det Robbans pizzeria. Och jag har aldrig sett större pizza i hela mitt liv. Eddie kämpade på och fick i sig sin.För Ulla och mig blev det doggybag. Sedan tillbaka till Allégården och fortsätta. Imorgon blir det Fonus innan städningen. Vi gör färdigt allt det praktiska med Allégården innan Eddie åker hem. Efter det så återstår mycket pappersarbete. Det ska ringas hit och dit och fyllas i oändligt mycket formulär.

IMG_0003

Slutar med en uppdatering av min Thailands hibiskus, som börjar gilla läget!

Kram på er

Kommentarer

  1. Största pizzorna jag nnågonsin sett! Fräna glasögon, hade själv liknande röda vill jag minnas :o)
    Ses på fredag då, kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilka enorma pizzor. Då har du hela veckans matlådor fixade :)
    Ja vilken tajming med blommorna vi skickade.
    Coola brillor!
    Lycka till med besöket på Fonus.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala