Födelsedagsfirande

 

IMG_0006

Det var ju inte jag som fyllde år. Tack o lov fyller man bara en gång om året och det har gjort så det räcker i år. Men jättefina tulpaner hade Irene med sig.

IMG_0004

Nej, det var Irene som jag arbetade med hela 80-talet som ska till och fylla år. . Irene och jag arbetade på Transporthälsan och har fortfarande mycket att minnas och skratta åt. Om jag fick leva om ett decennium så skulle vara 80-talet. Så roligt vi hade och det fanns gott om pengar i företag och i organisationer. Då fick man inte bara julklappar utan semesterpresenter, uppmuntringspresenter, Att få gå en kurs var inga problem och läkemedelsbolagen bjöd på middagar på fina krogen. Det är roligt att ha fått vara med på den tiden.

Man ska vara rädd om sina “gamla” vänner. Dom tillhör historien om mig, precis som mina föräldrar och barn gör.

P1070047

Jag har en liten böjelse att fota bänkar. Bänkar har så mycket att berätta. Kanske är tur att de inte kan tala. Den här bänken står på en brygga i Fagerstatrakten. Visst är den vacker i morgonsolen?

DSC00370

Kairo badplats förra vintern. Jag är verkligen ingen badkruka men den här dagen hade jag inte någon lust att ta ett dopp

 DSC00371

Matsäck ute i det fria. Det är livskvalité det.

IMG_0050

Vi var på en weekendresa till Nyköpingstrakten och bodde i annexet till ett kloster. Ni kan ju tänka er vad som kan ha avhandlats på den här bänken.

IMG_0029

Nu väntar vi bara på den här synen.

Ha det gott mina kära

Kommentarer

  1. Fina bänkar. Men vems födelsedag var det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Irene fyller 60 om några dagar. Så ska det vara!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala