En ledig fredag

Kan börja så här

IMG_0007-1

Vaknar och tror att kl är nio. Nejdå, 06,59. Försöker somna om, utan resultat. Det gör egentligen ingenting. Dagen blir desto längre då. En skön känsla att inte vakna av klockan. Gör en kopp the och hämtar tidningen och ligger kvar och läser, jag tom löste lite korsord. Tänk så bra man kan ha det.

IMG_0009

Sedan umgicks jag med Aussie tjejerna. Det är väl den nya tidens umgänge. Visst sjutton är det konstigt att jag kan sitta hemma i Stureby och prata och se Åsorna på min dataskärm. Tänk om någon bara för 10-15 år sedan hade berättat att det kan gå till så här, vem hade väl trott på det. Åsorna påminde mig om att det skulle komma någon från en transportfirma och hämta deras kartonger som ska flygas till det nya hemlandet mellan 10-12 idag. Fick lite bråttom upp ur sängen, in i duschen. Kom han tror ni? Klockan tolv hade han inte kommit, jag får inte tag i honom på telefon, men vid 12,30 säger dom i växeln. “Han är på lunch”. Sådant kan göra mig vansinnig. Jag jobbar själv i servicebranschen och skulle aldrig kunna gå på lunch om jag hade patienter kvar i väntrummet.

                     IMG_0010

Tre kartongen är nästan hela deras liv. Man blir påmind om vad det egentligen har för betydelse, det man omger sig med. Jag tänker på allt som man inte tror man kan leva utan.             

                    IMG_0012

Ja, så här ser våren ut just nu innan den decimeter höga utlovade snön ska komma.

IMG_0013

Den här killen fick veta  att han levde när han nonchalant ringde strax efter ett och frågade var porten var. När jag då beskriver hur han ska gå frågar han om jag har en pirra!! Och han ska vara i transportbranschen!! Det här är nog det sista vi sett av dessa kartonger. Kändes väldigt oseriöst. Det är bara att hoppas att dom når Australien så småningom.

IMG_0014

Sedan till det vanliga göromålen på en ledig dag, det ska returneras! Vet i tusan vem det är som är här och dricker upp mitt vin Ler)? Tomflaskor blir det iallafall!

IMG_0016-1

Det utlovade snöfalllet börjar så smått när jag kommer ut från Willys

IMG_0017

Innan jag är hemma så vräker snön ner. Vill inte ha mer vinter nu!

IMG_0019

Plötsligt händer det sägs det, men inte då! Men kanske nästa gång…

Ha en trevlig helg alla. Ska nu förbereda fiskgratängen tills vännen kommer.

Kommentarer

  1. Tack och lov jobbar den där killen inte på det bolaget som ska frakta varorna hit till Australien. Om han bara lyckas få dem till Arlanda så är det nog lugnt sen.
    Vi kan ju inte påstå att vi saknar det svenska vädret. Sätt dig på ett flyg och kom istället :)

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vad utvecklingen går framåt. Jag läste att bara 1% av sveriges befolkning saknar möjlighet till internetuppkoppling. Och tänk att "skypa" bildtelefon! I barnprogrammet Från A till Ö med Birgitta Andersson i som Hedvig i rollen fanns en bildtelefon (när hon pratade med sin syrra som spelades av Inga Gill tror jag), det trodde man aldrig skulle bli möjligt. Nu finns det och det är typ gratis!
    Trevlig helg på dig och Sassa Brassa SSK! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ja, jädras vilken match sen!! Hade glömt att det var så roligt att se hockey live! Skitkul! Spanade som bara den men såg inte sönerna,tyvärr! Bara den ena:-). Från A till Ö var väl Bernt Åke Varg med som ugglan eller blandar jag ihop det med nåt annat program?
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala