Shopping eller städning

Hjälper länge om man inte är på topp. Det känns lite bättre efteråt! Och rent är det hemma också!!

Letade jeans och jeansskjorta. Skjortan hittade jag, men inte jeansen. Ett nytt svett linne och två vanliga linnen blev det. En snygg tunika fanns också helt plötsligt i min kasse. Förresten, det var egentligen en rulle björntråd jag skulle ha. Björntråd finns inte längre tror jag. Men hittade en rulle extra stark tråd. Får duga! Oumbärlig när knapparna numer bara medföljer klädesplaggen.

IMG_0007

Jag har haft det stora nöjet att få ha mina döttrar på lunch två dagar i rad. Något som alla mammor njuter av. Marie var här i fredags, glömde tyvärr att fota då. Igår var Gun här på lunch och  på väg till fest inne i stan. Efter att ha sorterat efter mormor så fanns det en del att gå igenom.

IMG_0006

Lunchen bestod av en väldigt god, om jag får säga det själv, avokadosallad med rostade mandlar. Kommer jag att göra fler gånger, även som en liten förrätt kanske.

IMG_0008-1

Först sminkade hon mig innan hon tog hand om sig själv. Går inte åt så mycket smink när man redan innan är vacker innan (Gun alltså)

IMG_0011

Sedan dök Ubbe upp och det blev spontan förfest av det hela innan vi åkte taxi (tack Ubbe) in till stan. De släppte mig vid Slussen och jag mötte upp Lennart på Götgatsbacken där han satt efter att ha jobbat hela dagen. Och vi drog oss mot Gamla stan.

                           

Ingen av oss hade lust att laga middag så vi slank in på Slingerbulten i Gamla Stan. Kajsas fisksoppa med en himmelsk aioli går inte av för hackor.  Väldigt gammal Stockholmskrog på Stora Nygatan. Kan jag varmt rekommendera. Enkel inredning men trevligt. Sedan var vi nöjda och åkte vidare mot Upplands Väsby. Kröp upp i soffan och njöt av att det var lördag kväll

Ha det gott till er alla

Kommentarer

  1. Tack själv för en trevlig fm. Så mysigt att kolla på alla gamla bilder
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du har haft mycket mysiga aktiviter i helgen. Mysigt, det är du värd.
    Jättekram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala