Yes, äntligen

är den här

IMG_0006

Fotot är taget förra våren om någon undrar. Ja enligt almanackan så är det vårdagjämning i dag. Just idag vet jag väl inte om det känns som vår. Men imorgon kanske för då är jag ledig. Men jag har inte bara jobbat i helgen. Jag har också fått njuta av det underbara vårväder vi haft.

IMG_0010-1

Men först blev en suveränt god middag på fredag kväll, förrätt med avokado och kräftstjärtar och sedan en fiskgratäng som blev väldans god.

IMG_0011-1

Sedan gjorde jag mig till och bjöd kärestan på en Glass Au Four . Det var en middag det.  Ett par glas kallt vitt vin slank också ner.

IMG_0015-1

Lördagen stämplade jag ut och blev hämtad utanför SÖS av Lennart och sedan blev det hockey för hela slanten. Så himla roligt det var. Det var flera år sedan jag såg en match. Vi var naturligtvis och tittade på SSK  när dom spöande Ängelholmarna.

2011-03-25

Så här glad blir man när man vinner med 6 – 2. Bra jobbat. Jag sitter med hjärtat i halsgropen hela tiden. Måtte det inte hända Lukas något! Fy så en så hård sport det är.

IMG_0014-1

Söndag morgon 7,30. På Väsby perrongen är jag ensam så långt ögat når. Är det bara mig det är synd om? Lennart kröp ner under täcket med morgontidningen och jag hade inte haft något emot att vara med där under täcket. Men jag fick ju njuta av en så vacker morgon så det gjorde inte så mycket.

 IMG_0016-1

Lennart hade packat ryggsäcken med godsaker och så körde vi ner till Kairo och grillade goda korvar. Så mysigt. ( Fy tusan vilket kort på mig. Tycker att jag liknar Ulf Elfving, är det möjligt?)

IMG_0018-1

Blir kvar där tills solen börjar gå ner och det kommer isvindar känns det som.Ja det var den helgen det. Helgerna går fort även fast man jobbar, som tur är. Och nu har även måndagen gått och jag är ledig imorgon. Jag och Ulla ska prata begravning med prästen.

Kommentarer

  1. Kära Ulf Elving :)

    Vilken fin helg och vilken blå himmel. För vår del så slår länderna vi besöker några typer av regnrekord för tillfället. Men vädret ska bli bättre från och med idag. Maten såg jättegod ut!

    Kram Runar och Malena Ernman (våra look alikes)

    SvaraRadera
  2. Det är fint i Kairo. Vi brukar gå där med hundarna ibland.

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det fint i Kairo. Oavsett årstid. Vi kanske ses där någon gång:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala