Sköna torsdag

dagen före en ledig dag

En skön känsla när man inte har något särskilt man ska göra. Jag har hört att det ska komma 1 dm snö i natt. Men någon har sagt till mig att den här snön kommer att ta med sig dom gamla snöhögarna. Så vi hoppas!! Ska sova utan att bli väckt av väckarklockan. Hämta tidningen och ta med en kopp the till sängen. Det var de här dagarna som jag alltid åkte till Tumba och hälsade på mamma. Känns konstigt att inte göra det. Och lite som en nyvunnen frihet, om ni förstår!2011-02-06 16;45;17

Som jag tidigare sa, så håller jag på att scanna in foton. Här en bild (lite på sniskan) på Åsa och kusin Peter uppe på Källfjället. Visst är dom fina? Som små trollungar!

2011-03-15 19;27;00

Jag hade nyligen en gräslig bild på mig i mammas glasögon här på bloggen. Det här måste ha varit ungefär samtidigt. Båda mina yngsta i jätteglasögon som är väldigt inne just nu.

2011-03-17 19;41;14  Skannade foton

Guns glasögon inte mindre dom. Här med Dennis som då var ca tre månader.

2011-03-17 19;42;39

Här på Skansen är Oskar och Sofi. Oskar som var en stor beundrare av sin kusin. Till Skansen åkte vi alla flera somrar i rad när barnbarnen var små. Hade med oss matsäck, det var en fin tid.

2011-03-17 19;42;59 Skannade foton

Här kommer Cim som var och hälsade på hos mormor som bodde på “röda dörren”. Jag hade en röd ytterdörr. Jättefint foto på Cim.

2011-03-17 19;41;45 skannade foton

Och slutligen Sofi vid samma tillfälle. Med blicken full av bus!

Nu mina vänner ska jag krypa upp i soffhörnan och njuta av min sköna torsdagskväll.

Ha de!

Kommentarer

  1. Och herregud vilket foto på Åsa och Marie med de enorma glasögonen! Väldigt roligt att titta på gamla inscannade foton. Fortsätt gärna med det!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala