UT I SOLEN SKA VI GÅ

Och spana efter våren

2011-03-30 12.54.35

Blåbärsris grönt i mars skulle väl Grive ha sagt. Man kan ana….

 

2011-03-30 11.31.53

Styrde mina steg till detta köpcentra där jag var igår. Köpte på rean ett halsband som jag inte kunde motstå. 

2011-03-30 13.46.52

När jag kom hem upptäckte jag ett fel på halsbandet. En bra anledning att ta en promenad tillbaka till den vänliga grekiska flicka som jag köpte det av igår. Det blev mera prat om Grekland, hon kom ifrån Tessaloniki. Det syns inte på bilden men det är “äkta” odlade pärlor och emellan det är det kulor med lindad tråd. Inget för Lill-Åsa alltså!

2011-03-30 13.10.23

På väg hem passerar jag Åsa E första arbetsplats. BEA i Svedmyra där hon jobbade extra på helger i tonåren

2011-03-30 13.13.16

Var tvungen att göra en sväng om torget utanför Bea. Har du sett Marie, dom har stammat upp din favoritblomma. Hortensian. Tycker det skulle bli väldigt tungt. Inte alls fint tyckte jag! Tycker bättre om dom lite bulligare.

2011-03-30 13.13.47

Nu var det dags, tyckte blomsterhandlaren. Liiite för tidigt tror jag. Men vackert var det.

2011-03-30 13.18.05

Passerar sedan båda Åsornas gamla arbetsplats. Lill-Åsa blev kvar där i 6 år. Mycket på grund av Margit, tror jag. En liten tandlös argbigga som Åsa hade tumme med. Och som var söt som få.

2011-03-30 13.19.30

Tussmötesvägen i vårsolen

2011-03-46

Kan ni se dom små vita prickarna. Det är snödroppar det!

2011-03-47

Och titta här, vad jag såg i grannens trädgård, rabarber. Eller ska bli iallafall, kanske rabarberkräm eller paj  framåt sommaren.

Imorgon är en ny dag och den dagen vi ska säga hej och tack till allas vår egen mamma, mormor, gammelmormor och mormorsmormor.

En tung dag, med mycket minnen, både gråt och skratt, hon kommer att bli en vacker blomma hon!

Kommentarer

  1. Uppstammad hortensia låter dyrt. Min favvoblomma men man får den ju inte att leva i evighet liksom. Kan aldrig vara värt pengarna!

    SvaraRadera
  2. Ja lilla gulliga Margit, Hon var sot som fa hon. Det blir mer och mer var for varje blogg som gar, harligt! Kul nar man kanner igen sig pa bilderna :)

    Kram Lill-Asa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala