+ 15 och sol

 

DSC00447

Om mamma hade funnits idag skulle hon ha suttit så här i vårsolen. Hon älskade solen och värmen! Och vem gör inte det!

Dagen började i Tumba kyrka. En kyrka som tidigare var en prästgård och där mamma och Harry vigdes på juldagen 1966! Ulla och jag hade tid med en kvinnlig präst som ska ha begravningen på mamma. Vi ska sammanfatta vår mammas långa och ofta mödosamma liv. Hennes barndom och ungdom kan inte varit lätt. Lämnades till fosterhem som  riktigt liten. Svårt att få en annan människa att sammanfatta och förstå och också veta vad som ska vara med i griftetalet. Men det var en fantastisk varm och innkännande person. Vi är så många och hon har betytt så mycket för många på olika sätt.

2011-03-22 17;57;08 Skannade foton

Här är vi och firar mammas 70 års dag i Masbyn. Vi blev ju sedan en generation till.

Sofis (i knät på Gun) minne av mormor och Masbyn låter som så:

Jag sluter mina ögon och tänker på dig å jag ser grönt mjukt gräs,en knuten gunga i ett träd.köksfönstret på vid gavel med pannkakor som sprider en underbardoft.Harry som skrattar,dig i köksfönstret med ditt vita hår och rosenröda kinder med ett värmande leende.Minnet utav er ger mig sommarkänslor och värme.Saknaden är stor men lycklig att ni äntligen kan sitta intill varandra igen i solens sken med vänner och skratt.
Så fint Sofi

IMG_0003

Eftersom jag ändå var åt det hållet passade jag på att besöka det stora möbelvaruhuset. Jag har ingen vas för tulpanerna, så det skulle det bli. Och det blev det, men som vanligt blev det lite annat också, servetter, ny vitlökspress och en ny skrivbordslampa.

 

IMG_0004

Passade på att käka lunch när det började suga i lunchtarmen. En räkmacka satt fint innan jag strosade runt och kikade. Skönt att inte ha bråttom.

IMG_0006

Väl hemkommen väntade tvättstugan. Men där emellan tvätt och tork så kunde jag faktiskt sitta i solen på balkongen bland allt bråte och njuta av vårsolen  Nu är det på gång i alla fall.

IMG_0005

Ser ni min fina Thailands hibiskus?  Nu låtsades den nog att det är november  i hemlandet.

Ha det gott alla nära och kära

Kommentarer

  1. Skönt att kunna ta det lugnt på IKEA. Räkmackan såg mycket god ut! Ja, hon var en fin människa mormor. Kram på dig i vårsolen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala