Ebba och gamla mormor

IMG_0065

Träffade den här charmiga lilla damen förra veckan hos Gun och på vägen hem därifrån fick jag en idé om att kanske få låna henne någon dag. Och det fick jag. Hon har pratat mycket om sin gamla mormor, att köpa jordgubbar till mig bl a. Så jag åkte till Grödby och hämtade upp henne på torsdags fm och  då var det ju lunchtid när vi kom till Stureby. Så då fick det bli Mac Donalds. Sedan var det ju snart lördag och jag skulle handla lite så lite godis slank det ner i påsen. Vi hade lite funderingar på vad vi skulle hitta på för kul. Skansen hade hon inte varit och dit åker man kanske inte med tre barn. Dom kan ta betalt dom. Men har man bara ett barn och jag har nog inte varit där sedan förra generationen, så är det väl ok.

IMG_0071

Bara att ta sig dit var nog ett äventyr. Först buss, sedan pendeltåg, tunnelbana och slutligen båt, som nog var det roligaste.

IMG_0077

Mycket djur var det.

IMG_0076

Och dom flesta hade fått smått innan säsongen.

IMG_0080

Vilken tur att det är en glasskiva i mellan oss och den här saken. Hua, vilken storlek.

IMG_0083

I regnskogen var vi också.

IMG_0084

Krokodiler hade Ebba pratat om innan och nu fick hon se en riktig.

IMG_0090

Lemurerna fick man gå in till men inte röra. Det var inte så lätt för dom kom hoppande mitt framför nosen. Men så söta.

IMG_0094

Bil skulle vi ju åka. Dvs, inte jag för jag var ju vuxen, sa Ebba.

IMG_0097

Även älgen hade fått smått.

IMG_0101

När vi kom hem frågade jag vad hon hade sett, det första hon sade var den där fågeln som skrek, En påfågel hade satt sig på taken till ett av husen och lät förskräckligt högt.

IMG_0062-1

Vilken trevlig unge detta är. Inte ett gnäll trots att vi gick från halv två till klockan var halv sju innan vi kom hem. Pratade gjorde hon hela tiden. Så charmig!

Inga problem att lägga henne var det heller och dagen därpå fick hon “låna” min dator och skrev ett gratulationsbrev till mormor som vi skulle uppvakta på kvällen. Innan vi kunde skriva ut det var vi tvungen att gå till posten och hämta ut nya färgpatroner till skrivaren så på med den lilla handväskan och iväg!

IMG_0065-1

Här bakas det tårta! Systrarna Larsson hjälps åt! Och gott blev det vill jag lova.

IMG_0066-1

Och här födelsedagsbarnet med en av tårtorna och chokladmuffins. Mums!! Men så tyst det blev när vi lämnade tillbaka lilla Ebba. Hon kan snacka hon! Men så roligt vi hade!

Nu skiner solen så nu blir det att ut och njuta.

Tack för titten och ha det bra!

Kommentarer

  1. Vad mysigt att få så mycket egentid med den lilla charmiga damen! Ni ser ut att ha haft en jättemysig dag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala