Skönt med ledig dag

 

IMG_0009

Bra start tycker jag nog. Arbetar en dag sedan ledig en dag. Trots ledigheten har det varit full rulle hela dagen. Och snart får jag skörda tomater om ingen annan hinner före. Vet inte om rådjur gillar tomater? Gör dom?

IMG_0011

Efter att har varit till Huddinge och uträttat ärende så blev det till att besöka Ikea och gjorde två felköp. Fan också, att det ska finnas så mycket olika lampor. En för stor plastback handlade jag också för att ha alla plastbyttor i. Den fick jag inte in utan att skruva bort dörren, ja, då slår det mig att då måste jag ju göra det varje gång jag ska ut den där  dj-a plastbacken för att kunna hämta en plastbutt. Där ledsnade jag ur, så nu står skåpdörren lutad mot väggen, det visade sig inte lika lätt att få dit den som att få bort den.

Det blev ändå en mysig kväll när Gun kom och vi inhandlade Thaimat som vi pratade oss igenom..

IMG_0012

Mycket trevligt med ensamtid med vuxna barn. Tack Gun för en trevlig kväll!

Nu blir det gonatt och sov gott

Kommentarer

  1. Vad tråkigt med felköpen. Sånt kan göra mig skogstokig. Mysigt och gott med Gunbesök och thaimat. Jag har ingen aning om rådjur och tomater.

    SvaraRadera
  2. Ja att komma hem med varor från speciellt IKEA och inse att de inte kommer att funka är sannerligen frustrerande.
    Mysigt att få umgås med Gun på egen hand. Man hinner liksom prata mer och på ett djupare plan när man umgås två och två.
    Kram bästa sväris

    SvaraRadera
  3. Tack själv mamma. Hm det syns att jag är trött...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala