I dur och moll

IMG_0001

Ja, nog är Stockholm en underbar stad. Lennart och jag träffades vid Slussen och hade packat ryggsäcken full med godsaker.

IMG_0005

Vädret kunde inte varit bättre. Och vi promenerade Monteliusvägen för att hitta ett fint picnic ställe.

IMG_0008

Här är det. Skinnarviksberget fick det bli. En jättevacker plats!

IMG_0006

Här dukades det upp. Där blev vi sittande i flera timmar och njöt.

IMG_0012

Här har vi anslutit till Helen och Edvin. Vi hade inte planerat vart vi skulle gå. Så slumpen gjorde att vi gick till Akkurat på  Hornsgatan. När vi äntligen fick bord, har ni sett vem som dök upp!

IMG_0013

Plötsligt dök Marie och Magnus upp! De hade ingen aning om att vi skulle dit, jag visste inte ens om att de var i stan. Jättetrevligt hade vi några timmar, sedan fortsatte dom till Gondolen och vi vandrade åt andra hållet med siktet inställt på Skrapan.

IMG_0018

Vilken utsikt! Och vilka goa och dyra drinkar!

IMG_0020

Här är vi på väg hem och det enda vi visste då om den stora tragedin i Norge var att det hade smällt en bomb. När vi kom hem hamnade vi framför tv och kan inte fatta vad som hänt.

Nu känner vi starkt för våra grannar i Norge och alla som är drabbade på ett eller annat sätt.

Kommentarer

  1. Ja Tack !!!
    på din fråga på min blogg verkligen jättekul & då får jag nog lite mer skrivlust där.
    Jag O min Gubbe var &så i stockholm idag som ni, men tillskillnad lägger jag ju inte ut bilderna, kommer mig inte för, men jo det skall jag nu när du skriver så fint om en ganska vanlig dag i Stockholm, men när man läser blird et som en saga.
    Vilken fin dag & grädde på moset kom Marie, vackra Marie, hon är lite av en stilguru för mig alltid så vacker & duktig på allt verkar det som.
    Kramar i miljoner / Lollo

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig picnic. Det som ligger på tallrikarna ser sannerligen mumsigt ut!

    Vilket sammanträffande att ni stötte på paret Jönsson. Vi noterar att Marie och Magnus äter deras favoriträtt på Akkurat.

    Ja det är dyrt att inta alkoholhaltiga drycker på Skrapan men det kan du ju vara värt ibland.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala