Våra fem sinnen

IMG_0039

Av alla fem sinnen så är nog doften det sinnet som är mest utvecklat hos mig. Att då få färdas på mc och känna ladugårdsdoften blandas med doften av smultron jasmin och en stund senare känna doften av tallskog, det är en riktig höjdare.

IMG_0045

Vi åkte mot Västerås på krokiga vägar och första stoppet blev vid Härkeberga kyrka. Där blev det ett glasstopp. Fantastiska vägg och takmålningar i hela kyrkan.

IMG_0055

Så vackert med blåklint i rågåkern.

IMG_0062

Här blev det medhavd fikapaus. Vilket bord!

IMG_0060

Smakar väldigt gott. Värmen var det inget fel på. Fredagen var varm så in i …..

IMG_0064

Nu är vi framme i Västerås. Jag hade aldrig varit in i den kyrkan som ju är en domkyrka.

IMG_0066

Väldigt vacker sådan.

IMG_0069

Den här lilla hyddan har jag passerat säkert flera hundra gånger och tänkt att jag skulle vilja se. Strömsholms slott. Kungen äger det men är nog inte här särskilt ofta skulle jag tro.

IMG_0071

Hedvig Eleonoras sängkammare. Imponerande!

IMG_0075

Men Lennarts sängkammare är nog faktiskt mycket mysigare.

IMG_0073

I Strängnäs hamn blev det middag på en Grekisk restaurang

IMG_0074

Kvällen avslutas på  verandan i Väsby. En sådan varm och skön kväll är det sällan här i landet.

IMG_0076

Lördagen blev det Långholmsbadet. Tänk att man mitt i huvudstaden kan bada. Man ser Västerbron i bakgrunden.

IMG_0077

Om man vänder sig om kan man se stadshuset.IMG_0078

Efter badet tog vi filten och böckerna med oss och la oss upp i gräset och läste i flera timmar. Lennart tog en liten nap tom. Ännu en underbar dag

Kommentarer

  1. Hej Karim! Nu först har jag hunnit läsa och kolla bilder, det ser underbart ut Karin!
    Hoppas att du fortsätter njuta av semestern och att vädret fortsätter vara lika fint!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala