Sköna söndag och slut på semesterdagar

IMG_0002

Det är egentligen jobbarhelg men sista semesterdag och då njuter man extra mycket av te och tidningen i sängen, sedan få frukosten serverad. Efter det är man redo för en skogs promenad.

IMG_0003

Som livet är, så slingrar sig skogsstigarna.

IMG_0005

Men inte mer bråttom än att man hinner plocka vildhallon. Smakar aldrig så gott  som när man äter dom på plats.

IMG_0010

Det här mina vänner, är groblad för den som inte visste det! När jag för länge sedan arbetade med gamlingar fick jag lära mig att det här är det bästa att dra ut svullnader, inflamationer, stickor som är svåra att få ut. Något för alla småbarnsföräldrar som kan vara bra att veta. Alla har vi väl försökt få ut en sticka med en nål! Bara nålen får ungarna att skrika. Linda ett groblad om fingret och låt sitta över natten. Stickan är garanterat ute på morgonen utan en tår.

IMG_0001

Det har här alltid satt igång min fantasi. Är det Törnrosa som bor här?

PC280017

Eller här. Detta är Lismore på Irland. Kan ni se slottet bakom all växtlighet? Man ser inte mer än gaveln på huset och ett fönster. Det var säkert här…..

IMG_0009

Den här stod alldeles öde in i skogen.

IMG_0015

Ja, så var den här semestern slut! Tre veckor hur fort kan det gå? Vad har jag då gjort? När väderleksrapporten sett ut så här så har det blivit…….

IMG_4615

ett och annat dopp.

IMG_0039

En och annan mc tur.

IMG_4513

Eller med denna ljuvliga varelse på Skansen. (förlåt Åsa jag snodde kortet av dig)

IMG_0016

Det har inte bara varit bra väder och då har det blivit lite ordning i badrumsskåpet också, det finns två sidor av allt. En och annan bok har också blivit utläst.

Slutreflektion: Det har varit en väldigt vilsam semester. Jag har bara gjort som jag har tyckt vara roligt och skönt. Fångat dagen, ja ni vet!

Imorgon ska jag promenera till SÖS igen och det ska också bli skönt att komma igång igen. Lugn start blir det. Jag har ledig dag på tisdag. Sedan är det bara tre dagar kvar på veckan. Och sommaren är inte slut ännu. Det kommer många sköna helger än när man kan få njuta av det svenska sommaren.

Så alla ni där ute, njut och fånga dagen

Kommentarer

  1. Vad underbart att du är nöjd med semestern. Nu är det ju bara ett halvår kvar tills nästa sommarsemester :). Fina skogsbilder!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala