Vatten

 

IMG_0041

Några av  mina bästa bilder innehåller vatten i olika former. För mig är vatten, lugnt, rofyllt och väldigt avstressande

IMG_0107

Jag kan fortfarande känna känslan när jag tittar på bilderna igen. Men för många i dag är vatten smärtfyllt och fruktansvärt, på grund av vad som hänt i Norge.

2011-07-27 11.46.58

I måndags hade Linda på Södra BB gjort en så vacker skål med blommor och ljus till vår tysta minut. Idag för en vecka sedan fanns det många som fortfarande trodde deras barn var i livet. Idag vet dom. Stackars, stackars dom.

Fånga dagen säger jag. Nu önskar jag alla mina nära och otroligt älskade en god helg.

Kommentarer

  1. Ja usch alla stackars människor som blivit drabbade. Vidrigt är det!

    Visst är det vackert och rofyllt med vatten, men själv är jag väldigt förtjust i berg. Utsikten från Villa Kelly upp mot berget du minns. Kunde sitta i timmar och bara titta.

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken hemsk svart dag för många. Klarar inte ens av att sätta mig in i tanken hur det skulle kännas att förlora sina barn. Stackars människor.
    Jag har suttit och gråtit framför nyheterna om alla barn som svälter i Somalia. Det pågår varje minut och det gör ont i hjärtat när man tänker på hur hemskt det måste vara för föräldrar som inte kan ge mat till sina barn och se dem långsamt dö.
    Vi har det verkligen bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala