Återbesök

 

IMG_0001

Ja, en ledig dag blir snabbt fullbokad. I dag var det den lilla röda som skulle få en hel del uppfräschning. Först i morse var det service på den och tvärs över vägen har mina sommardäck övervintrat som nu också skulle på. Avslutade med en biltvätt på hemvägen.

IMG_0003

Passade på att få lite motion så jag promenerade ner fram och tillbaka till Tumba. Och vad ser jag då? Blåsippor, de första. Men än inga tussisar. Konstig vår må jag säga

IMG_0006

Ser ni längst upp i trädet där sitter en koltrast och lockar på sin hona. Så vackert som han sjunger lär inte det bli något problem. Min favoritfågel av alla.

IMG_0008

Eftersom jag ändå var i Tumba gick jag upp till Allégården för att höra om det fanns någon post på Allégården idag jobbade mammas favoriter. Hon kallade dessa två för A-laget, helt enkelt för att dom var bäst.Kicki sittande var mammas kontaktman . Gunilla som också skämde bort mamma med räkmacka till frukost.Dom saknade mamma och sa också att de saknade oss. Jättegulliga båda. Oj, om alla vore sådana vilken äldrevård vi skulle ha.

IMG_0011

På väg hem var jag förbi och tände ett ljus och hejade på mamma och Harry. Dom har det nog bra.

Vi hörs

Kommentarer

  1. Om jag vore politiker skulle jag höja lönen för alla som jobbar inom vården så det skulle kunna locka mer duktig personal. Tyvärr blir ju äldrevården någonting som många jobbar med en kort stund innan de hittar ett annat jobb. Dumt. Men vart har tusselagon tagit vägen. Jag följer jakten med spänning här från Waterloo...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åsa jag har massor av tussilago här i Grödby. Får ta bilder och lägga ut på fb.
    Va fint det är hos mormor och Harry. Jag ska dit jag med, troligtvis i morgon. Min bil ska också på service så då har jag vägarna förbi. Mormor är ju "hemma" varje gång man kommer :), söta gumman. Ska prata lite med henne, fast hon ser väl allt och vet redan :) Tror hon ser allt lite från åvan.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har fortfarande inte sett någon tussis. Men det hade någon annan gjort kan jag säga för jag såg en som någon tappat imorse. Konstigt! Ja mormor har nog koll på oss det tror jag. Hon sitter väl däruppe och dinglar med sina ben på något moln. Annars kanske hon blivit en liten blåsippa för det fanns det gott om vid minneslunden.
    Kraam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala