Inspirationen tryter

 

IMG_0001

Har nu arbetat igår och idag efter att ha varit hemma med begravningspyssel förra veckan. Som ni kanske kommer ihåg så hade jag förskräckligt ont i den vänstra axeln. Det håller på att smyga sig tillbaka.

Det fick bli ett besök på lunchen idag till läkarhuset i Björkhagen. Vad jag fick var en röntgenremiss så på fredag får jag åka till Helen får hon knäppa några plåtar så får vi se. Antingen kan man gå in och spränga (ja ni hör ju!) slemsäcken (visste inte ens att jag hade någon) så det blir lite mer utrymme i själva leden. Eller så kan man gå in och skrapa rent. Hua ligen. Inget av det låter som något man längtar efter. Fick också långtidsverkande piller som ska göra att jag slipper vakna på natten av att jag har ont.

IMG_0002

Av förklarliga skäl har det varit mycket prat om mamma. Men ni får stå ut med mera. Den här hortensian fick mamma förra sommaren av mig. Ljusblå och jättefin. Men det blev liksom inget reda med vattningen så den vissnade ner. Den fick stå kvar i fönstret över vintern eftersom det fanns ett par små gröna blad. När mamma gick bort tog jag hem blomman, ja ni ser det tar sig. Kanske ville mamma att jag skulle få tillbaka den.

IMG_0003

Blomhörnan!! Här ett nytt kort på min Thailands hibiskus. Den tar sig också men är inte den heller så glad över den Svenska vintern. Ja, apropå det ja. Snart är det dags!!

2011-03-06 20;12;11

Må så gott

Kommentarer

  1. Så du har så gröna fingrar du. Vi har inga blommor alls vi (men vi har ju inte just några möbler heller...)Nu ska jag och Anna åka till IKEA och då ska jag försöka göra något åt vårt möbelbefriade hem. Det är sådan underbar bild den där sista. Hoppas att de hittar det onda på röntgenbilderna. Slemsäckar i axlarna, det var det värsta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Slem i axeln, hu. Har alla det?
    Jag tänker inte prova ut nån bikini....
    Trevlig helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala