En rysarfredag

IMG_0001

Ja, inte i tvättstugan. Nej den fixade jag på torsdagskvällen, vilket var väldigt skönt. Tänk att få gå och lägga sig i en renbäddad säng och veta att man är ledig dagen därpå. Det ni, det är skönt .

IMG_0002-1

Dagen började vid strykbrädan, eftersom garderobsutrymmet är mycket begränsat så kan man inte spara det till någon annan gång. Och så kan man se på Malou efter 10. Jätteintressanta diskussioner. Intressanta personer och ämnen. Sedan skulle det ju röntgas mina axlar. Det blev att koppla upp sig på GPS, tack Lennart för den! Finns nog ingen med så dåligt lokalsinne som jag. Jo, jag vet någon. Min goa vän Helen här på bilden som röntgade mina axlar idag. Efter att tillbringat många Greklands semestrar ihop, så vet jag. När vi varit inne en affär och ska ut ur den så går vi åt varsitt håll. Och det kan hända fler än en gång om dagen. Och vi har ju besökt mer än en affär, om ni förstår! Och det är inte bara hon som far iväg åt fel hål. Kan vara jag!!

Nu ska det bli middag

Förrätt:

Gustafsröra i tunnbrödskorg

Ånga upp brödet och forma till en korg som du sedan lägger röran i.

Gustafsröra i tunnbrödskorg

För er som gillar Gustafskorv

Varmrätt:

 

Cocopeanut chicken med ananas

Cocopeanut chicken med ananas

Servera med ris eller brunt ris

Vanilj- och färskostmousse med hjortron

Vanilj- och färskostmousse med hjortronmylta och hasselnötscrunch.
Vanilj- och färskostmousse med hjortron

Sicken middag.

Trevlig helg mina vänner där ute

Kommentarer

  1. Och det dåliga lokalsinnet ärvde man, tack för det ;o)
    Maten låter ljuvlig, allra ljuvligast efterrätten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala