Helg

Efter en vecka som varit turbulent. Svårt med begravningen, men även roligt att träffa sina nära och kära. Långväga syskon och syskonbarn som man så sällan ser och tyvärr blir det i ett sammanhang som inte är så roligt. Jag hoppas det blir ändring på det kanske. Det är fortfarande så att känslorna ligger nära ytan. Det tar tid att sortera allt som hänt. Men det måste nog få ta tid. Är så trött när allt (det mesta) är över.

Xvs 650 dragstar

Lördag morgon. Lång frukost på säng och tidningsläsning. Skönt! Så för att göra något helt annat så roade vi oss med att åka och titta på motorcyklar och här är min förälskelse. Visst är den fin? En Yamaha Dragstar 650. Oj vilken känsla att sitta upp på den. Hmmm! Svårt att ha både bil och mc. Så det får nog förbli en dröm….. Men plötsligt händer det ju sägs det. Triss, menar jag! Åkte sedan till Väsby där det bjöds på en god lördagsmiddag.

IMG_0035

Söndag bestämde vi oss för att åka in till stan. Och har ni sett på den. Nu monteras det uteplatser så det står härliga till. Det här är ett café på Odengatan. Vi bestämde oss för att det är vår nu. Och då sitter man ute vare sig det är varmt eller inte. Det var inte kan vi säga! Fy hundan vad kallt det var fast termometern visade +7. Det var både mössa och vantar på.Vinden måste ha kommit från norra Ishavet. Usch!

IMG_0038

Vi hade bestämt att vi skulle hälsa på min gamla chef och vän, Astrid! Astrid och två av hennes söta döttrar har öppnat en butik på Rådmansgatan 43 (nästan nere vid Sveavägen)som säljer mycket biologiska produkter. Mycket skönhetsmedel och smink. Men även snygga smycken och lite litteratur och så min skiva. www.sovdulilla.se förstås.En personlig coachs kan man även få träffa där. En väldigt vacker lokal och mycket fina saker. Hoppas det går bra med deras butik!

IMG_0039

Efter det blir det buss 144 till hemmet i Stureby. Kan det bli så mycket gråare än så här? Man vill bara dra täcket över huvudet och slippa se eländet.

IMG_0041

Men än finns det hopp. Gick till SÖS idag i gråväder, men när arbetsdagen var slut sken vårsolen och koltrasten gick igång igen efter att ha varit tyst alldeles för länge. Jag hade inte tänkt gå hem idag men gick hem och njöt 190! Några stackars krokusar tittar försiktigt upp ur jorden.

Ha det gott mina vänner

Kommentarer

  1. Så du är så förtjust i motorcyklar du. Då har ju du och Gun något gemensamt. Jag föredrar nog moppar för de går lite lugnare :)

    Ja vädret i Sverige kan vara fan så grått den här tiden på året. Jag tror att det är för att det ska bli sådan stor kontrast när allt börjar blomma snart. Hoppas att ni får varmt och riktigt mycket sol nu.

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala