Upp och ner

har veckan varit

IMG_0007

Här Åsa kommer din tvärbana till Hammarbysjöstad. Vadå, det är väl inte bara i Bangkok som dom har skytrain, eller hur! Ser ut som dom har det vid Skanstull också.

IMG_0009

Som ni märker så försöker jag variera min väg till  jobbet. Det här är min favorit, utmed Årstaviken. Torsdag morgon alldeles vindstilla och soligt. Visserligen bara +3 men solen värmer.

IMG_0012

Går hemifrån strax före sju och går via Gullmarsplan, Skanstull och Årstaviken. Promenaden tar en timme ungefär och fungerar som lite meditation för mig. Har den här veckan pendlat mellan hopp och förtvivlan. Först fick jag veta att det skulle komma en slant från skatteverket i slutet på året för att tre minuter senare visa sig att samma verk ville ha en inbetalning på nästan 10 000 om tio dagar. Plus att dom ville ha in nästan 7 000 i månaden hela 2011. Kastar mig över telefon till min revisor som inte förstår något. Så han ringer mig i torsdags och förklarar att eftersom jag betalat in så mycket skatt i början på förra året (reavinsten 90 000) så tror dom att jag har tjänat så mycket mer. Så av den anledningen blev det som det blev. PUUUH. Han ordnade upp det i nästa minut så nu är allt som vanligt igen. Förstår att att veckan varit upp och ner?

IMG_0015

Den här kommer sig nog inte, men det kommer säkert en ny till sommaren.

IMG_0016

Nu är det bara Adas trappa kvar sedan är jag framme. Men den är lika vacker som djävlig att ta sig uppför. Trappstegen varierar mellan 10 cm och 30 cm. Helt slut när man kommer upp. Men det bästa är ändå att när solen legat på så doftar det tjära. Underbart och väl värt mödan att ta sig upp.

IMG_0002

Hem från jobbet så ser jag denna lilla gynnare. Vi har inga possumråttor men  harar har vi.

IMG_0004

Än så länge är det ganska tomt här. Men jag är säker på att här ser annorlunda ut på måndag när jag kommer.

IMG_0005

Marie ska också i ser jag!

2010-09-07 19.14.05

Hemma igen. Nu ska vännen och jag till….

IMG_0011

Hjälmstavikens natur reservat.

Trevlig fortsättning på helgen

Kommentarer

  1. Vilken söt liten harpalt!
    Det ser verkligen vackert ut i Stockholm nu och våren är verkligen där nu.
    Vi pratade med Pontus på Skype nyss och han tog med sig datorn ut på uteplatsen och vi kunde höra vårfåglarna sjunga.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala