Redan torsdag och den är skär eller kär kanske ?

 

Ja, när helgen består av många dagar och man jobbar som vanligt då har man inte så mycket känning av det det är något annat än en vanlig helg. Idag när jag som vanligt  promenerade till SÖS så var det lite lugnare än vanligt och på mottagningen lade sig lugnet efter lunch

 IMG_0027

Eftersom jag började gå till SÖS efter årsskiftet när det var massor med snö här så upptäckte jag inte att här fanns en liten damm här. Igår natt var det bara +2 när jag gick till söder. Soligt och vackert.

IMG_0033

Han var inte ett dugg rädd. Reste på huvudet och studerade mig. Men fortsatte sedan sitt ätande.

IMG_0028

På Årstabron ser man det spegelblanka vattnet och Högalidskyrkan,,Den enda kyrkan i Stockholm med dubbla torn.

IMG_0035

Tantolundens koloniområde där man nu ser att det redan i tidig morgon är folk ute och fixar och krattar

IMG_0036-1

I mitten på fotot bredvid huset kan man se Stadshustornet. Tyvärr så blev det lite för långt håll här men det finns där.

IMG_0029

Jag som trodde att häggen skulle slå ut till påsk. Kanske gör den det.. Idag var det +18 men det är fortfarande kallt på nätterna.

Ha  nu en riktigt GLAD PÅSK

Kommentarer

  1. Man ser att det att det blir mer och mer vår för varje dag som går.
    Glad påsk och njut av solen!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala