Till Italien vill jag fara

och det ska jag

och jag längtar så. Det ska bli så härligt. Vi ska bo här i Varenna vid Comosjöarna. Igår var det +25 i närheten. Visst är det så att vissa semestrar stannar kvar i minnet på något vis.

IMG_0219-1

2010. Förra midsommar tillbringade vi på motorcykel Gotland runt, kan man säga. Här har vi kärleksporten i ringmuren och vad passar väl bättre när man firar 1 års sedan jag träffade min Lennart, ja just det, i Visby ! På singelträff där jag var värdinna för 70 personer. En väldigt trevlig midsommar!

IMG_0017

Första semesterdagen i juli på Svartlöga i Stockholms skärgård. Vi gjorde en tvärnit i tillvaron och satt och stirrade ut över havet i tre dar sedan var man som ny igen.

IMG_0116

Därefter gjorde vi en rundtur till Skåne som jag älskar. Här en bild från Tosteberga på  Österlen

IMG_0083

Samma semester i Åsmansbo där mina flickor växt upp. På semesterns sista dagar var vi på en återvändarträff. Den gamla familjen Larsson. Kjell har samlat sina tre döttrar bredvid sig i sjön Bersen. Med på bilden är också Lotta och Mona och några av deras barn och man. Vi hade tre veckors semester men vad mycket vi hann med. Och ett fantastiskt soligt och vackert väder varje dag. Dagar som alltid kommer at finnas kvar i minnet. Vilken ynnest att få tillbringa ett par dagar med alla sin vuxna döttrar och sin “gamla” gubbe! Och att vi kom till skott innan Åsa emigrerade till Australien. Det här är väl det svenskaste man kan uppleva. Eller hur?

IMG_0070

Ja, kan man få önska sig en till sådan sommar så gör jag det !

Var rädd om er så hörs vi

Kommentarer

  1. Ja, vilken sommar vi hade! Vi som hade tidig semester hade sol hela semestern! Underbart. Man ska inte glömma att vi haft en underbar vinter också, men oj vad man längtar till sommaren nu (eller åtminstone till våren, lite grönare, lite varmare)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra sommar-Sverige-bilder. Underbart. När Sverige är som vackrast. Och Italien, så härligt att ha det framför er. Du kommer att älska de där sjöarna i norr.

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala