Bröllopsdag

 

IMG_0063

Fredag morgon. Ligger kvar länge i sängen och mornar mig. Frukost och sedan ut på min dagliga 1 timmes promenad. – 1,1 kg bara sedan förra fredagen. Jag tror jag har hittat min melodi när det gäller vikten. Har gått till jobbet (1 tim)  sedan årsskiften med ett kortare uppehåll när jag hade problem med ryggen. Äter också lite nyttigare. Det börjar ge resultat nu och det tackar vi för. Alla måste nog hitta sitt sätt, fast det egentligen är så, att äta mindre och röra sig mer.

IMG_0064

Här går jag Tussmötesvägen ner mot Svedmyra.

IMG_0066

Passerade Svedmyra och gick mot Örbyleden. Men innan dess ser jag liljekonvalj blad i skogen. Underbart.

IMG_0068-1

Magnolieträd visste jag inte fanns så långt norrut. Finns gott om dom i Skåne. Blommorna kommer först sedan löven

IMG_0074-1

Sedan hem och in i duschen. Under tiden jag gör mig i ordning ser jag på det vackra bröllopsparet.

IMG_0072-1

En så fantastiskt vacker brud. Men brudarna bredvid tv apparaten är inte mindre vackra dom minsann!

IMG_0075-1

Sedan skulle jag träffa juristen i Huddinge och lämna info inför bouppteckningen. Innan dess skulle jag hämta papper hos Ulla i Tullinge. De bor i ett väldigt trevligt område.

IMG_0076-1

Sedan började det köra ihop sig. Jag litade på Sirka-Lisa (GPS) men det skulle jag inte gjort. Jag hamnade nästan hemma igen och fick stänga av GPS och ringa och få en vägbeskrivning. Ja så kan det gå! Nu väntar jag på att vännen ska komma och vi tar fredag. Själv ska jag jobba i helgen men tänker ändå ha lite trevligt.

Trevlig Valborg på er. Tänd elden inom er i stället för ute!! Kramar från mig till dig

Kommentarer

  1. Ja det är nog rätt melodi när det gäller att gå ner i vikt. Det kör vi nu också och det funkar. Tyvärr hade vi ingen våg när vi var som tjockast. Så vi hittar på att vi har gått ner tre till fyra kg nu. Trevlig Valborg på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt metod Karin. Så kör jag också Karin, har gått ner 12.5 kg på 4 månader utan att vara extrem åt något håll.
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt, Anna. - 4 bara på någon vecka. Det hände ingenting i början. Jag har 3 kg kvar innan sommaren. Det ska nog gå tror jag. Har sommarkläder jag vill komma i.
    Trevlig helg på er

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala