Inte vilken söndagskväll som helst

 

IMG_0003

En mixad 40 års uppvakning av Magnus och Morsdagfirande. Och som lök på laxen var Axel, Oskar, Johanna och Malin också hemma. En fantastiskt god pastarätt bjöds det på och jag stod för tårtan. Inget av det var kalorifritt, men så gott. Varför är det alltid så?

Image002

Oj, så sommarfin jag ska bli. Marie hade köpt sidenschalar till mor i Thailand. Jättefina.

IMG_0004

Efter en sådan kväll var det bara att bita i det sura äpplet. Så till min hjälp idag blev det snabb stavgång 1 timme till SÖS och likadant hem. Men eftersom jag måste sköta bloggen så har jag en anledning att stanna till för fotografering!!Jag går genom Årstafältets koloniområde som jag gjort ända sedan årsskiftet och pulsat i snön i –10 grader. Jag njuter betydligt mycket mer nu kan man säga.

IMG_0005

Kan det bli färskpotatis av det där gröna till midsommar på andra sidan häcken tro. Jag tvivlar!

IMG_0006

Allting blommar nu. Här prästkragar på avstånd. Hinner inte stå så länge och fokusera. Och jag håller tummarna nu att det finns kvar nästa vecka när Åsa kommer hem.

IMG_0007

Syrener överallt. En tung väldoft, underbar.

IMG_0008

Idag +23 när jag går hem. Kommer hem blöt i svett och hoppar in i duschen. Kan sedan äta en sallad på balkongen. Då är det väl sommar ändå?

IMG_0009

Måste bara få visa mina jättefina pioner jag fick av Lennart i fredags. Finns det finare blomma. Min favorit är det i alla fall.

Tack för titten. Vi ses!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala