Snön faller

 

IMG_0057

07.20 när jag drar upp persienn så blinkar jag nog mer än en gång när jag ser hur det ser ut utanför fönstret. Det snöar och ser konstigt ut mot de gröna träden!

IMG_0056

Apropå grönt så ser mormors hortensia ut så här (längst till vänster). Det fanns bara tre pyttesmå blad när jag tog hit den efter att hon lämnade detta liv. I mitten av dessa tre är det en hibiskus från Creta som växte så himla tokigt så jag kastade blomman men sparade ett skott som jag satt få se om det blir nåt. Och till höger har ni den Thailändska hibiskusen som inte gillade den Svenska vintern.

Ja, igår var en ledig dag. Uppe med tuppen och som sagt blev tokbesviken när jag såg snön. Hängde på luren, kan jag säga, för att få tag på min tandläkare. När jag så fick tag på honom så hade han ett återbud kl 10,30. Och när tror ni att jag skulle vara hos frissan? 10,30 naturligtvis! Men det löste sig. Även Pia (frissan) hade ett återbud 15,15. Ibland bara flyter det på. Men där emellan skulle jag hinna till Nacka strand och prata pension. Fick träffa en jättetrevlig kille som jag skulle berätta lite för vem jag var. När jag då berättade att jag gjort en skiva blev han i eld och lågor. Han hade arbetat på EMA telstar skivbolag. Jag fick massor med tips och om det bästa skulle hända så kunde jag ha min pension som kaffepengar sa han. Haha! Men det är värt ett försök. Det är någon mening med allt. Eller hur? Det första jag skulle göra var att gå med i STIM. Sagt och gjort så ringer jag till STIM och kom lite fel där men pratade med en kille som informerade mig vem jag ska prata med. Jag berättade då om skivan. Döm om min förvåning när jag kom hem så hade han googlat och hittat mig och ville beställa en skiva. Han skulle snart bli pappa!

IMG_0060

Har ni sett vad arbetsgivaren kostat på mig. En äppelgrön stol som man blir glad av bara man öppnar dörren.

Nu ska jag så smått börja packa lite.

Kommentarer

  1. Men jösses så bra. Det skulle ju vara helt fantastiskt om du fick igång skivförsäljningen. Du skulle ju kunna komma och hälsa på oss varannan vecka :)Kontakter är ju egentligen allt. Vi håller tummarna här nere.

    Vilken jättefin stol. Den ser dyr ut.

    Perfekt att du lyckades få till det med både tandläkaren (hoppas att de lyckades fixa till tanden också)och frissan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror helt och fullt på ödet och det är klart att det var meningen att du skulle träffa den där pensionkillen med kontakter.

    Vilken fin stol och du som älskar limegrönt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men så roligt Karin! Vem bryr sig om lite tråkig snö när man får så goda nyheter!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala